Annons:
Läst 698 ggr
Ghosthunter
4/6/17, 9:00 PM

Frölunda forcerar!

Sitter och kollar på tredje matchen av Frölunda - Brynäs. 5-2 står det och jag hoppas mitt älskade VF tar detta. Inga problem om de fortsätter som i andra perioden!!😁

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Ghosthunter
4/6/17, 9:57 PM
#1

Ock Frölunda vann den tredje rundan med 6-3🥳 Kan VF bara hålla samma klass igenom hela slutspelet så blir det ännu ett guld!🙂För dom spelade helt fantastiskt ikväll!👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

AnnaKarin
4/6/17, 10:12 PM
#2

Jag håller på Brynäs av födsel och ohejdad vana men ska de spela så här har de inget i slutspelet att göra. Det är bara att gratulera VF.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Ghosthunter
4/6/17, 10:19 PM
#3

Ge aldrig upp….i slutspel så kan det mesta hända!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Sparven88
4/6/17, 10:20 PM
#4

Jag har bara en sak att tillägga! Vi ger oss aldrig! :) Sjuukt bra match ikväll!

Ghosthunter
4/6/17, 10:28 PM
#5

Visst var det…..Heja Frölunda!!😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
4/6/17, 10:34 PM
#6

V ad tror ni? Kommer Frölunda förlänga sitt svenska mästare ännu en säsong?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Ghosthunter
4/6/17, 11:00 PM
#7

Ja men hallå…det måste väl vara någon Frölunda-fans här?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
4/6/17, 11:04 PM
#8

Vi (VF) fixar detta….vi är bäst!!😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Sparven88
4/7/17, 2:41 AM
#9

När de spelar som de gjort de senaste matcherna är de faktiskt grymma! Så länge de inte bara passar rundor utan kommer till avslut och skott på mål, så ska de nog ha en bra chans i alla fall! Lite guld kanske det luktar?

[GIKmio]
4/7/17, 2:44 AM
#10

Läste om SM-finalerna 1980. Brynäs vs. Frölunda.. Stig Salming vs. Anders Broström. Stygge Stigge vs. Bros. Det var två grabbar som var vana att sitta i utvisningsbåset det.. Emil "tannläkarn" Meszaros spelade i Frölunda då också, och "Pajen" Karlsson och Evert Lindström.

[Carpinus]1
4/7/17, 6:38 AM
#11

Jag har bott i Göteborg i ett halvsekel, men jag har aldrig hållit på Frölunda. Vet inte riktigt varför, kanske är det för att det saknas konkurrens på närmare håll - det blir liksom för mycket när "alla" håller på samma lag. Snacket på jobbet dagen efter match blir rätt enahanda när det skall diskuteras hur bra de var när de vann eller vilken otur de hade när de förlorade.

[GIKmio]
4/7/17, 7:18 AM
#12

#11 Här uppe är det många som håller på Frölunda eftersom det var många spelare som värvades ner till Göteborg. En orsak är att det är en protest mot att Färjestad får den mesta publiciteten.. Men jag har stött på det motsatta också. Göteborgare som hejar på Färjestad.

[Carpinus]1
4/7/17, 7:31 AM
#13

#12 Jag får väl räkna mig som Göteborgare, och jag håller på Färjestad. I yngre dagar var jag rätt sur på Frölundas dåvarande starke man, "Bittan", som jag tyckte bedrev rovdrift på Grums talanger. Senare insåg jag att det faktiskt var deras eget val att gå till Frölunda…🤐

Annons:
[GIKmio]
4/7/17, 8:59 AM
#14

Emil Meszaros lär ha gått till Frölunda för att han kom in på tandläkarutbildning i Göteborg. Sedan hängde Hans-Erik Jansson, Ove Karlsson och Ulf Labraaten på ner eftersom dom var barndomsvänner och spelat ihop i A-laget. Willy Lindström ville "Bittan" ha och det var i ett tidigare skede. När han även träffade Willys tre år äldre bror Evert bestämde han sig för att ta ner båda bröderna till Göteborg. Willy stack till nordamerika efter några år men Evert blev kvar flera år. Willy bor i Gävle nu medan Jansson, Ove pajen och Labraaten bor kvar i Göteborg. Emil och Evert har flyttat hem sedan länge..Så var det med det..

[Carpinus]1
4/7/17, 9:36 AM
#15

Här är en Frölundaspelare i Grums - återstår att se om han blir vädrad i vår också…

http://nwt.se/sport/2016/04/25/fullfjadrad-frolundait-i-grums

Ghosthunter
4/7/17, 9:41 AM
#16

Den däringa tandläkaren har jag hört talas om, men visste inte alls att han har spelat i Frölunda eller hockey överhuvudtaget……jag tror jag ska lägga in garnityret hos honom bara för det!😂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[ludden]
4/7/17, 11:11 AM
#17

Frölunda har varit bra hela säsongen och kommer troligen stå som SM-guld vinnare. jag hade hoppas på Färjestad men dom åkte ju ut i kvarten.

Ghosthunter
4/7/17, 3:20 PM
#18

#15 Ja den där dockan har jag faktiskt sett!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
4/7/17, 3:42 PM
#19

Sedan har vi Peter Berndtsson som på 90-talet var en av dåvarande Elitseriens bästa centrar..Och en av dom grumspöjker som spelat i Färjestad. Jag tror han även gjorde några landskamper..En stor Frölundaikon..

Ghosthunter
4/7/17, 5:15 PM
#20

Ja, Peter Berndtsson glömmer jag aldrig. Han hade nr 17 på ryggen🙂Han hade ett hårt skott när han sköt. Han var även back ibland.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[GIKmio]
4/7/17, 7:15 PM
#21

#15 Han är härlig Evert. Vi har pratat en hel del han och jag. Man får inte ha bråttom eller vara på språng när man pratar med honom 😃 Men som dom säger nere i götet.. En go gubbe, så oerhört trevlig….. och pratglad Glad

LosGinos
4/7/17, 8:07 PM
#22

Trodde jag var ensam Frölundait här ;)

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Upp till toppen
Annons: