Annons:
Läst 722 ggr
[Carpinus]1
2017-04-03 16:40

Tittare avgjorde turnering

Golfspelaren Lexi Thompson var på väg mot sin karriärens andra mayortriumf när ett tittarmejl kastade allt över ända. Tittaren påpekade att Thompson markerat en boll fel dagen innan, och efter granskning gick tittarprotesten  igenom - Thompson fick plikta fyra slag, och så var den dagen förstörd…

Måste vara ganska unikt att en utomstående kan påverka en turnering på det viset -tänk om någon av oss kunde ringa in och påpeka att en målgörare stod i slottet i ishockey, videogranskning tar vid, och så går protesten igenom…🤔

Källa.

Annons:
AnnaKarin
2017-04-03 16:48
#1

Om varken närvarande domare eller medspelare opponerar sig så tycker jag att det är fel att komma med ett straff i efterhand.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[Carpinus]1
2017-04-03 17:13
#2

Ja, jag tycker också att det låter konstigt. Men golfen lär ha en regelbok som täcker alla möjliga konstiga situationer, så det är kanske är helt i sin ordning…

AnnaKarin
2017-04-03 20:34
#3

Golfreglerna är inte som några andra regler, de är mycket detaljerade och ger inte mycket plats för egna tolkningar.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

papa-bear
2017-04-05 18:11
#4

#0 ursäkta men är inte slottet det som är den tänkta zon som är mellan tekningspunkterna och mål i offensiv zon, även kallad skottsektorn, där man bör komma in och få bäst chans att göra mål, det du menar är säkert målgården.

[Carpinus]1
2017-04-05 18:58
#5

#4 Ja, det menar jag nog.

Upp till toppen
Annons: