Annons:
Läst 545 ggr
[Nomen Nescio]
2/4/17, 9:43 AM

SM- veckan, ett lyckat koncept

Det talas redan om publiksuccé för SM-veckan i Söderhamn, och ändå återstår helgens tävlingar med flera lockande evenemang.

De stora grenarna har haft bra med publik, men även de mindre kända grenarnas företrädare är nöjda. Den lyckade formeln för framgången är SM-mössan, den kostar 295:- och berättigar till entré till samtliga evenemang. Vill man ha full valuta besöker man kanske då även evenemang som man annars hade missat, eller också lånar man ut mössan till någon annan  som vill se just den sporten.

(Förklarar varför nästan hela publiken på skidtävlingarna hade vita mössor. Jag funderade på anledningen - här kom svaret… 🙂)

http://www.dn.se/sport/publikfest-bland-snoskotrar-skidstjarnor-och-draghundar/

Annons:
[VSK]
2/4/17, 9:48 AM
#1

Det skulle vara riktigt kul att få se alla dessa aktiviteter IRL.

[Nomen Nescio]
2/4/17, 9:50 AM
#2

Ja, det är kul att de får chansen att introduceras för en bredare publik!

[VSK]
2/4/17, 10:00 AM
#3

Och nu är Kalla precis startad. Nu blir det åka av.

[Jimmy.L]
2/4/17, 10:01 AM
#4

SM veckan Vinter och sommar har ju varit mycket lyckat.

AnnaKarin
2/4/17, 10:36 AM
#5

Det vimlade av vita mössor i Bollnäs igår em. Paralellslalomtävlingarna kördes här igår.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

papa-bear
2/4/17, 11:56 AM
#6

tillhör ett gäng som hållit på att göra i ordning och färdigställa arenorna till det här evenemanget sedan början av juli, huggit och röjt för kameravinklar och spårbredd, byggt tält, målat stugorna vid hällmyra skidstadion som pga snöbristen inte kommer att användas. fraktat grejer fram och tillbaka för att det sitter skrivbordsnissar som inte har någon känsla för logistik, osv. med andra ord har jag sett den andra sidan av den här festen. 

jag hoppas i alla fall att det här kommer att hjälpa till att sudda bort det gamla Döderhamn och skapa tilltro till det Nya Söderhamn

Annons:
[Carpinus]1
2/6/17, 8:23 AM
#7

Verkar i alla fall som om man är nöjda i Söderhamn med sin SM-vecka, så kanske är då eventuella gamla stämplar glömda och att det skapat lite lokal framtidstro.

I Sandviken, som samtidigt arrangerat Bandy-VM, är stämningen sämre. Tyvärr har man drabbats av något som man lokalt inte kunnat påverka, i form av höga biljettpriser med påföljande biljettfiasko. Det har lagt sordin på feststämning och kringaktiviteter, och Magnus Muhrén säger t.ex. att det knappt har märkts på bygden att det pågått ett VM-arrangemang.

[Jimmy.L]
2/6/17, 8:59 AM
#8

#7 jag tror SM-veckan är här för att stanna och många kommuner slåss nu för att få den.

[Carpinus]1
2/6/17, 9:10 AM
#9

#8 Ja, både sommar- och vinterversionen har ju funnits några år nu och börjar kanske "sätta sig".

[Jimmy.L]
2/6/17, 9:12 AM
#10

#9 Ja dom båda veckorna har blivit en succe.

papa-bear
2/6/17, 8:13 PM
#11

och nu har vi börjat riva allt som byggts upp för den här veckan, och det är som en av mina arbetskamrater sade i en intervju, det är som att diska efter en måltid, det måste ju göras det också.

[Carpinus]1
2/6/17, 8:33 PM
#12

#11 Sant - hoppas ni blir uppskattade efter förtjänst! 👍

papa-bear
2/7/17, 6:15 PM
#13

#12 om jag säger så här, det är andra som har framhållits mer än oss som ingår i det bygg- och rivgäng jag ingår i, trots att de inte har visat sig så där jättemycket. de har säkert gjort sin del, men inte det tunga jobbet.

Annons:
AnnaKarin
2/7/17, 8:13 PM
#14

#13 De som aldrig varit med bakom kulisserna vet sällan vilket grovjobb det är. All heder åt er som slitit och sliter före, under och efter SM.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

papa-bear
2/7/17, 9:02 PM
#15

#14 tack å min och mina medarbetares vägnar

AnnaKarin
2/7/17, 9:41 PM
#16

Rejät folk i östra grannkommunen.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Upp till toppen
Annons: