Annons:
Läst 727 ggr
Goagubben94
1/30/17, 10:38 AM

Judo

Hej! Jag har tränat judo över 12 år, har en lindrig autism men har fruktansvärt svårt och lära mig den sporten, tycker att det är trist, hur mycket jag än tränade så går det inte och fick aldrig in kasten bra heller Snälla, kan jag få tips på hur det ska bli enklare för mig och lära mig, om jag möjligen kan gå tillbaka till sporten sen nör jag har tagit ett uppehåll Tänker byta klubb också för att inte träna för en klubb som ger en skit o allt Har tränat i en handikappgrupp

Annons:
[Nomen Nescio]
1/30/17, 10:45 AM
#1

Kanske idé att även göra ett försök på kampsport iFokus med den frågan?

Maria
1/30/17, 7:14 PM
#2

Dåligt att man inte kan har förståelse i en handikappgrupp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Goagubben94
1/30/17, 8:12 PM
#3

Kollade med Martin Pernheim i Frölundas Judoklubb på Facebook om autism och grupp men de hade ingen, men det finns ju personer med intellektuell funktionsnedsättning som tränar vet inte om det är i de normala grupperna, men jag ska iallafall se om jag också kan göra det

[GIKmio]
1/30/17, 8:24 PM
#4

Jag höll på med judo i tonåren och deltog i några fåtal tävlingar.. Upplevde som det var en hårdare jargong, då äldre klubbkamrater stod eller satt bredvid och vrålade och skrek.. Sedan när man förlorat var några sura för att man inte tagit till dom grepp och kast man lärt sig.

Goagubben94
1/30/17, 8:52 PM
#5

#4 Sen för att man inte orkade träna under ett läger eller så tvingade de en och träna fastän kroppen tvärprotesterade Usch och fy för jargongen, inte kul

Upp till toppen
Annons: