Annons:
Läst 998 ggr
[EM L]
1/16/17, 8:05 PM

Lite tips om Konståkning=)

Hejsan där! Jag är en trettonårig tjej som verkligen älskar att åka skridskor.

Har dom två senaste dagarna på isbanan försökt göra piruetter och att åka baklänges. Då har jag gjort det på helt vanliga skridskor, alltså imorgon så ska jag för första gången i mitt liv åka på konståkningsskridskor🙂 
När jag känner väl att det går bra så kommer jag att göra lätta piruetter.

Så jag vill ha tips på vad man kan tänka på när man åker i konståkningsskridskor.
Ni som har provat vanliga och konståkningsskridskor, vad är det för skillnad på att åka på vanliga och konståkningsskridskor.

Tacksam för svar!

Annons:
Calcifer
1/16/17, 8:24 PM
#1

Jag tyckte det var så mycket stabilare, lättare att åka i lite lugnare takt utan att det blev vingligt eller att det drog och tryckte i fotlederna.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[GIKmio]
1/20/17, 3:39 PM
#2

Ni får gärna berätta lite om konståkning om ni sysslar med det för oss som inte vet ett dugg om sporten..Vad hoppen/piruetterna kallas ( om dom nu kallas något ), vad man får för poäng, vem/vilka som är bäst i Sverige/världen etc..

[EM L]
1/20/17, 10:06 PM
#3

#2 Kan inget om den sporten i princip=)

Provade då konståknings skridskor och det gick ingen bra… Kände mig inte fri😐Men idag så jagade jag pucken hela tiden. Kunde inte slita mig ifrån klubban😛

Hockey är nog min grej🙂 Så kör på den. Vet ni att en puck från STADIUM här i Malmö på triangeln kostade bara 19 kr. Trodde att dom kostade mer.

Upp till toppen
Annons: