Annons:
Läst 1506 ggr
[Nomen Nescio]
12/24/16, 7:50 AM

Vad hoppas du av sportåret 2017?

Samtidigt som vi i andra trådar sammanfattar vad vi minns av det snart gångna sportåret kan det vara läge att blicka lite framåt. Vad har du för förväntningar inför det?

Första tanken för mig är att vi förhoppningsvis hört det värsta om doping nu, och att alla de idrottare som kämpar för en ren idrott blir bönhörda. Med all säkerhet en hypotetisk önskan, men ändå…

Sedan hoppas jag att det går bra för vårt herrfotbollslag i det fortsatta kvalspelandet till VM, och när det gäller lagfotbollen så skulle det inte vara så dumt med ett allsvenskt guld till IFK Göteborg igen. Och i ishockey skulle jag gärna vilja se Färjestad åter få lyfta bucklan. Fast tyvärr känns det långt borta i år för de klubbarna…

Annons:
[Jimmy.L]
12/24/16, 7:52 AM
#1

Att Djurgården vinner allsvenskan, svenska idrottsframgångar.

[VSK]
12/24/16, 10:52 AM
#2

Jag hoppas att alla idrottsutövare får vara friska och hela.

AnnaKarin
12/24/16, 10:59 AM
#3

Jag hoppas att idrotten ska vara tillgänglig för alla utövare som så önskar men att dopningen ska stävjas. För egen del vill jag se Bollnäs Bandy och Brynäs i final, dock inte i samma.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[Stoffe.]
12/24/16, 8:38 PM
#4

Att inga dopar sig.

[Nomen Nescio]
12/31/16, 9:25 AM
#5

Vi vill ha mera mål!

[GIKmio]
1/5/17, 5:16 PM
#6

Jag hoppas på guld inom lagsporten i år. Det var inget vidare ifjol. Så VM-guld i bandy och hockey vore trevligt..Så är det dam-EM i fotboll i sommar. Det är 33 år senast.. dags för EM-guld nu?

Annons:
[VSK]
1/5/17, 5:24 PM
#7

Jag tror chansen är rätt stor för guld i Bandy-VM det här året.

[GIKmio]
1/5/17, 5:37 PM
#8

Rent personligt så hoppas jag att GIK äntligen ska gå upp i hockeyettan. Det är rimligt. Mindre rimligt att Boltic  går upp i Elitserien i bandy och Mallbacken ( nästan ett nytt lag sedan ifjol ) ska ta sig tillbaka till damallsvenskan i fotboll. Men hoppas och drömma kan man..

[Carpinus]1
7/31/17, 9:44 PM
#9

Snubblade in på den här tråden ikväll, och det är fantastiskt hur förhoppningarna blivit uppfyllda!

Anna-Karin: Brynäs och Bollnäs i finaler - ja visst!

GIK Mio: VM-guld i bandy och ishockey - jajamen!

VSK: guld i bandy - jodå!

GIK Mio: Grums upp i hockeyettan - jahadå!

👍

[VSK]
7/31/17, 10:07 PM
#10

Men snart börjar ju en ny omgång bandy 🙂

[Carpinus]1
7/31/17, 10:20 PM
#11

#10 , Ja, Kareby rules! 🥳

[VSK]
8/1/17, 10:30 AM
#12

🙂

Upp till toppen
Annons: