2016-12-21 08:21 #0 av: [Nomen Nescio]

"Zlatan Ibrahimovic dömde ut svensk idrottshistoria i en intervju förra veckan."---

"Det var i en intervju med sitt eget klädmärke A-Z som Zlatan Ibrahimovic la fram sitt svala omdöme över svensk idrottshistoria.
– Jag ville inte bli som andra svenska idrottare. Jag var inte nöjd med det jag såg. Jag ville att hela världen skulle se mig, Sverige var för litet. Det var min frukost, sa Zlatan i intervjun.
Kommentarerna skapade reaktioner i landet, och många var snabba med att påminna Zlatan om att Sverige har fostrat idrottsstjärnor som Björn Borg, Ingemar Stenmark och Annika Sörenstam."---

"Olof Lundh tycker inte att det går att avfärda Zlatans kommentar som ett skämt.
– Det är också lite allvar. Och Zlatan pratar ofta om att han vill ha respekt. Men han måste också visa respekt för folk som har gjort saker innan honom. Om man tar till exempel Borg. Han var stor i hela världen och vann fem Wimbledon i rad, säger Lundh.
Lundh tror att Zlatans kaxighet delar befolkningen i två delar.
– Vissa tycker nog att det är kul, lite "fuck jantelagen". Andra tröttnar på att inte få se nåt annat. Att han inte visar respekt för nån annan. Det är lite trist attityd helt enkelt, säger Lundh."

http://www.expressen.se/sport/fotboll/premier-league/kritiken-mot-zlatan-maste-visa-respekt/

Vad tycker du om Zlatans uttalande?