Annons:
Läst 803 ggr
[VSK]
12/2/16, 9:49 PM

Historiska skrällen i derbyt – Tb sänkte VSK Bandy

"Här är jätteskrällen Västerås kommer att prata om.

Tillberga sänkte VSK inför 3 566 personer i ABB Arena – när Martin Flodström frälste TB med sitt 3–2-mål i 83:e minuten.

Derbyt inför 3 655 personer i ABB Arena blev minst sagt högdramatiskt.

Grönvitt tog ledningen med 1–0 i första halvlek. Tobias Holmberg skickade in en hörna som Kevin Sterner inte lyckades stoppa.

Tillberga hade flera chanser i första halvlek, där lagkaptenen Robin Andersson brände den fetaste. Även VSK hade flera stora chanser och Ted Bergström hann med att missa ett friläge.

I andra halvlek fortsatte Tillberga aggressivt – och att störa VSK. Mesta Mästarna tog visserligen ledningen igen när Jonas Nilsson gjorde 2–1 för bortalaget.

Men sedan kom Tillberga tillbaka".

Fortsätt läsning här: http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/historiska-skrallen-i-derbyt-tillberga-sankte-mesta-mastarna-infor-storpublik

Stort grattis Tillberga.

Annons:
[GIKmio]
12/2/16, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min kommentar på twitter..

AnnaKarin
12/2/16, 11:50 PM
#2

Jag tycker att det är roligt att det går bra för Tillberga men jag hoppas att de fick jobba idag så att de är trötta på måndag 😋

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[Jimmy.L]
12/3/16, 7:48 AM
#3

VSK vad hände med Västerås igår? Kul med skrällar men Västerås som lag är ju bättre än Tillberga.

[VSK]
12/3/16, 10:12 AM
#4

#3

Eftersom du ställer frågan till mig så skall jag svara dig. VSK bandy har just nu stora problem och det är inte många spelare som håller klass. Jag vill kalla det för massiv formsvacka faktiskt. Varför det är så vet jag faktiskt inte. -undrar om de själva vet det.

Kollar vi på de tre senaste motståndarna (Kalix, Tellus och Tb) så har VSK Bandy kanske spelat totalt sett 75 min riktigt riktigt bra bandy. 

Tar vi matchen igår så började VSK Bandy riktigt riktigt bra de första 15-17 minut nånting. Sen kom perioden där ingenting stämde. Så många felpass jag såg igår tror jag aldrig jag någonsin sett, bortsett från de första försäsongsmatcherna. -så illa var det faktiskt. Mot Kalix och Tellus har det sett liknande ut men då i båda perioderna med bra start. Här i andra så kom den perioden inte mer än ett par minuter.

Jag tror helt enkelt att VSK Bandy är medvetna om detta (konstigt vore det annars) och de blev stressade av att Tillberga spelade riktigt bra. Jag kan ärligt säga att jag aldrig sett Tillberga spela så här bra, men å andra sidan så har Tillberga aldrig haft ett bättre lag än de har nu.

Efter förra säsongen så sa jag redan då att Tillbergas placering i tabellen inte speglar spelarnas nivå, utan det var lite otur samt det taktiska kanske inte var 100%.

Tillberga var helt klart värda sina två poäng för de var bättre på isen. Jag får hålla mina tummar och tår att VSK Bandy har hittat tillbaka till sin form till annandagen då derby nr två sker. Om inte så ser det ut att bli ett riktigt tungt år.

De spelare som höll klass igår är lätträknade. Andreas Bergwall och Simon Jansson. Men Simon kan inte dra lasset själv. Detta enligt min åsikt så klart. 

Lite så kortfattat skulle man kunna säga. Jag försökte själv att försöka klura på hur långt Tillbergas spel igår hade räckt mot andra slutspelslag igår, men fick ge upp, då alla lag har sitt avtryck. Tillberga hade knappast slagit alla lagen igår, men inte heller förlorat mot alla heller. Går som sagt inte att säga. 

Inför den här säsongen så hade jag tippat att Tillberga spelar slutspel. Får se om jag får rätt.

[Jimmy.L]
12/3/16, 11:09 AM
#5

Tack, då förstår jag.

[VSK]
12/3/16, 11:14 AM
#6

🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: