Annons:
Läst 528 ggr
[VSK]
2016-12-02 11:39

Herr: Säsongens första derby stundar

"På fredag är det dags för säsongens första derby och det är Tillberga som bjuder in till match. Vi kan förvänta oss en fartfylld match med två offensiva lag. – Det kommer bli en bra derbymatch, säger Carlsson dagen innan drabbningen.

VSK vann båda mötena förra säsongen (5-2 och 4-10). Tillberga har tagit dubbelt så många poäng hittills den här säsongen än de gjorde vid samma tidpunkt förra året.

– Tillberga ser bra ut.

Vid derbyn brukar det hetta till lite extra ute på planen och Carlsson tror att det till en början kommer vara jämnt.

– Det kan bli ett ställningskrig i början mellan två offensiva lag. Jag hoppas att det blir en fartfylld match där vi vill trampa på från start och sätta vårt avtryck på matchen".

http://vskbandy.se/nyheter/herr-sasongens-forsta-derby-stundar/

Annons:
[VSK]
2016-12-02 11:46
#1

Snacka om matchen med stort M ikväll. Självklart så kommer jag se till att vara på plats. Tillberga har aldrig vunnit nån gång mot VSK bandy i seriesammanhang. De har slagit VSK Bandy en enda gång och det var i nåt kval till Svenska Cupen vill jag minnas. Hur som så vann Tillberga med uddamålet då. 6-5 har jag för mig den för VSK Bandy oinspirerade matchen slutade.

Idag blir det andra bullar. VSK Bandy måste spela 90 minuter nu, något de inte gjort mot varken Kalix eller Tellus, utan där så har de när de spelat bra, spelat väldigt bra, för att sen pang bom inte spela alls.

Ikväll är det som sagt full ös från minut ett som gäller. Är inte VSK Bandy på tå alla 90 minuter (plus eventuella tilläggsminuter) så kan det barka åt pipsvängen rejält.

Tillberga har många föredetta VSKare i sitt lag, så det är inte två lag som inte känner varandra som möts ikväll.

Jag hoppas publiken vaknar oxå. Kommer det inte mer än 3000 personer så blir jag riktigt besviken. 

Nu till gissandet. Jag tror det kommer bli rätt många mål ikväll. Så därför så måste jag säga att matchen kommer sluta 5-6. Risken finns ju faktiskt att det blir 6-6 oxå 🙂

Upp till toppen
Annons: