Annons:
Läst 786 ggr
[Nomen Nescio]
2016-11-20 13:03

Dina egna idrottsminnen

Kanske har vi någon riktig gammal stjärnidrottare bland våra medlemmar, annars har väl de flesta av oss harvat i lägre serier och stretat i det anonyma på löparbanor i skidspår. En del av oss anser nog att vi egentligen var bättre än vad resultaten talade om - det där brukar ju bara bli värre med åren… 😉

I den här tråden får du gärna berätta om någon  egen sportprestation som du minns - bra eller dålig gör det samma, bara den är din egen!

Annons:
[Nomen Nescio]
2016-11-20 13:08
#1

Häromdagen gick jag förbi en gammal anslagstavla - sådana som var väldigt viktiga innan vi fick nätet att meddela oss på.  Plötsligt mindes jag just den där dagen då jag smög mig fram till vår idrottsförenings lilla informationsskåp och för första gången såg mitt eget namn som uttagen i juniorlaget i fotboll - vilken känsla! Och så stolt man var när någon kompis kom och talade om att de sett att man blivit uttagen… Kanske var den känslan lika stor som det är för den som kommer med i ett landslag för första gången?

AnnaKarin
2016-11-20 15:36
#2

Min största idrottsbedrift måste ha varit när jag fick spela hockey med killarna på rasterna i mellanstadiet. Vi tjejjer fick inte ha eget hockeylag men jag var back vi i vårt hockeybockeylag.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

AnnaKarin
2016-11-20 15:42
#3

Ett idrottsminne men ingen prestation. Jag bodde i Spanien på sjuttiotalet och då lurade jag och en kompis in oss i ett div 3 lag i basket. Vi sa att vi spelat basket i Sverige. Efter fyra träningar kom de fram till att vi inte platsade i laget. Snällt att låta oss vara med fyra gånger, vi är strax över 1,60 båda två och inte så basketanvändbara.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[Nomen Nescio]
2016-11-20 15:44
#4

#3 Friskt vågat…😃

[Jimmy.L]
2016-11-20 16:32
#5

Var andremålvakt i innebandy under högstadiet. Vi spelade mot andra skolor i Stockholms län. Fick hoppa in 2 gånger av 20 matcher totalt.

[VSK]
2016-11-21 10:05
#6

Idrottsminne vette tusan om jag har själv. 

Det finns väl några minnen ändå. Minns när vi hade skridskor på schemat och Vi var två parallellklasser som skulle åka grillor. Givetvis så blev det med puck och klubba då vår idrottslärare hette Pär Mårts. Det jag minns är att det var två klasser som jagade han och försökte få av han pucken..

Måste ha sett ut som en ankpappa och 35 ankungar  😃

Hur det gick??    😂

Annons:
[GIKmio]
2016-11-24 15:49
#7

Flera kanske minns det första målet? I knattefotbollen spelade jag i samma lag som bästa kompisen. Har var en riktig målskytt, enda felet var att han i sin målhunger inte passade bollen utan sköt själv mot mål från alla vinklar. Utom en gång då han helt överraskande passade till mig efter att dribblat bort både försvar och målvakt och jag fick helt öppet mål och bredsida in bollen. Vilken känsla det var..

papa-bear
2016-11-24 22:16
#8

Brukade stå i mål i fotboll, och där jag växte upp hade den lokala föreningen knattefotboll, och en gång då vi spelade stod min far och syster bakom målet och tittade på, målet hade samma format som handbollsmål har, och helt plötsligt kände jag hur det skakade till i marken bakom mig. vänder mig om och upptäcker att jag har ribban ett par centimeter bakom hälarna. Får sedan höra av min far att systern, 4-5 år, hade tryckt lite på nätet, vilket fick målet att ramla. Nu för tiden måste målen ha samma djup som höjd för att undvika det som hände mig, jag klarade mig, men hur många har skadat sig pga att målen var osäkra då.

Upp till toppen
Annons: