Annons:
Läst 1390 ggr
[VSK]
10/28/16, 2:03 AM

Folkets dom: Även svenskar är dopade

"Svenskarna är skeptiska till norsk längdåkning, men misstron slutar inte där.

Enligt Aftonbladet/Inzios undersökning tror fyra av tio svarande att det också förekommer dopning i det svenska landslaget.

– Det som har hänt sista tiden påverkar inte bara Norge som nation utan hela skidsporten, säger Ida Ingemarsdotter".

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article23803670.ab

Jag själv tycker detta är lite smått komiskt. Inte för att vara elak mot svenska landslaget, men med tanke på deras resultat så kan man undra vilka slags preparat de skulle vara dopade med. Hubba Bubba?

Annons:
[Nomen Nescio]
10/28/16, 7:33 AM
#1

Haha, det var inte snällt! 😃

Men skämt åsido, visst har det talats om "höghöjdshus" och liknande under årens lopp på svensk sida, men jag tycker att det finns skillnader mellan t.ex. norrmännen och svenskarna kring det som framkommit med astmamedicinering av friska åkare. Norrmännen har mer eller mindre gjort sådant som legat i gränszonen, och de påkomna fallen med långa uppehåll i dopingkontrollerna under sommaren för vissa åkare lämnar också en del frågetecken. Det är ju på sommaren som man bygger upp sig för den kommande säsongen!

Kanske tufft att säga att det finns en norsk dopingkultur, men jag tror att det är lättare att gå vidare i experimenterandet om man vet att någon annan "laborerar" lite, och när landslagsläkaren bevisligen inte är mer uppmärksam som i fallet Johaug och hon inte läser på förpackningen så tycker man ju att det verkar lite si och så med vaksamheten och medvetenheten i den norska truppen.

Med detta sagt hoppas och vill jag, som helt okunnig på området, tro att det som hände Johaug "bara" berodde på slarv och dåliga rutiner. Men jag är inte alldeles övertygad…

[Jimmy.L]
10/28/16, 8:14 AM
#2

Jag tror inga svenskar i skidlandslaget är dopade, kan säkert finnas någon i andra sporter och har förekommit.

[VSK]
10/28/16, 10:26 AM
#3

#1

Nä jag vet det inte var snällt, men sant. 

Det som hände Johaug tror jag var planerat från första början. Jag tror salvan skall dölja nånting. 

Mycket möjligt jag har fel. Om inte, så vet jag Johaugs nya arbetsplats - Hollywood. 

#2

Jag tror inte heller det. Inte i dagsläget iaf. Finns antagligen nån som provat svag dos nån gång.

[Nomen Nescio]
10/28/16, 10:34 AM
#4

Det som är märkligt i den norska härvan är att man inte tycks ha tagit varning av Johnsrud Sundbys avstängning i början på sommaren. Man tycker att de borde ha sagt att "nu måste vi skärpa rutinerna!" Istället struntar man i att testa flera av de andra åkarna under hela sommaren, och landslagsläkaren ordinerar ett medel som en enkel sökning på Google borde ha fått varningsklockor att ringa för.

"Naivt" är ett (snällt) uttryck, "ansvarslöst" ett annat - "skumt" ett tredje…

[VSK]
10/28/16, 10:37 AM
#5

#4

Exakt.. Precis som det regnade och de såg solen i periferin.

Upp till toppen
Annons: