Bandy

Grisar, tekniker, pratkvarnar och SM-vinnare

2016-10-19 12:33 #0 av: VSK

Intressant och kul läsning om vad bandyspelarna själv tycker, tänker och tror.

Frågorna spelarna fick är följande:

1. Vem är, enligt dig, elitseriens bästa spelare?
2. Vad gör dig själv till en bra bandyspelare?
3. Vilken är din viktigaste rutin innan match?
4. Vem är den största grisen på isen?
5. Vem snackar mest?
6. Vilken spelare kommer att överraska säsongen 2016/2017?
7. Vem får lite för mycket cred?
8. På vilken arena, förutom din egen, är det roligast att spela?
9. Var är det jobbigast?
10. Vilket lag tar SM-guld i mars 2017?

Att Mayborn och Fall inte är bästisar (trots att de spelat ihop i IK Sirius) är inte så svårt att se när man läser deras svar. 

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/spelarna-i-stor-enkat-infor-elitserien-alltid-tokhyllad-beter-sig-som-en-barnunge

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-10-19 18:43 #1 av: AnnaKarin

Intressant läsning. Tur att Broberg ska få tak ;-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Anmäl
2016-10-19 18:47 #2 av: VSK

Skrattar

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-10-19 18:47 #3 av: VSK

Bläsmåla kallas väl deras plan för av motståndarna vill jag minnas. iaf Edsbyn brukar väl köra stenhårt med det har jag för mig. 

Anmäl
2016-10-19 20:50 #4 av: AnnaKarin

Bläsmåla är Bollnäs.

Anna-Karin

Anmäl
2016-10-19 21:20 #5 av: VSK

Så kanske det var.. -jag visste att det var nån bandyplan uppöver Skrattar

Anmäl
2016-10-20 10:35 #6 av: AnnaKarin

Skrattar

Anna-Karin

Anmäl
2016-10-20 21:20 #7 av: papa-bear

Sävstaås är bandyplanen, Bläsmåla är något som Bollnäs har kallats väldigt länge av de som vill vara lite småjävliga mot Bollnäsborna, men jag vet inte om den yngre generationen vet vad Bläsmåla är.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.