Ishockey

Publiken sviker

2016-10-06 23:38 #0 av: LosGinos

Svensk idrott överlag har ganska svaga publiksiffror. Hockey brukar dock ha rätt okej siffror, sett till arenornas storlek. Men på senare år har det varit sämre och sämre, men ändå haft en bättre total (helt oförståeligt för mig). Vad tror ni är orsaken till de låga publiksiffrorna? NI får inte säga biljettpriset ;) 

Sajtvärd för Hockey iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005 & 2016 CHL: 2016 & 2017
Med vänlig hälsning Brian

Anmäl
2016-10-07 05:43 #1 av: [Nomen Nescio]

För mig känns hela grundserien som en enda lång transportsträcka, man "vet" ungefär vilka lag som hamnar på respektive sida om strecken år efter år. Förr var jag rätt intresserad, men numera börjar jag kolla tabellen framåt jul.

Anmäl
2016-10-07 06:58 #2 av: VSK

Kanske folk överlag inte har de pengar som behövs för att kolla på sport idag. Är man föräldrar plus säg två barn, så blir det pengar.

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-10-07 07:17 #3 av: Jimmy.L

Djurgården har ändå rätt välfylld arena fast säsongen krockar med fotbollen.

Anmäl
2016-10-07 19:57 #4 av: GIKmio

Hockeyn: På den gamla goda tiden spelades full omgång torsdagar/söndagar. Idag spelas det omgång när som helst i veckan.. Unga talanger drar tidigt till Nordamerika..

Anmäl
2016-10-07 21:37 #5 av: AnnaKarin

Vuxna människor har inte tid att gå på matcher för de har fullt upp med att skjutsa runt sina barn till alla aktiviteter de tycker att de måste få gå på.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.