Annons:
Läst 2188 ggr
Imasy
2014-08-14 21:02

Köpa en egen båge?

Efter ett uppehåll med träning tänkte jag dra igång igen, men jag har tröttnat på att låna utrustning då jag vill köra en och samma båge, och jag kan ju inte paxa en båge tyvärr.

Hittade ett recurvepaket på bågar och pilar, ett för nybörjare. Är det någon som har erarenhet av det? Är det något att ha? Vill ju ha så jag kan träna lite på hemmaplan också, så man kanske kunde lämna nyböjarstadiet till halvbra-stadiet någon gång 😃

Annons:
FemFem
2014-09-02 13:46
#1

Jag köpte ett recurvepaket på bågar och pilar, SF Axiom, som min tränare rekommenderade och jag är väldigt nöjd med det iaf! Nu är det ju min första egna båge så jag har inte så mycket erfarenhet av något annat men det är många kunniga skyttar som sagt till mig att jag har en jättebra båge. 😃 Så visst är det något att ha! Och jag tycker att det finns chans att utvecklas med den, hur mycket vet jag inte men absolut över nybörjarstadiet! (Hoppas iaf att jag kommit över det nu, haha)

Jag har skjutit i ca 1 år och är inte jätterfaren som sagt, men detta är mina åsikter om bågen!

UllaNo
2014-09-02 14:53
#2

Det verkar finnas stort utbud av redskap även inom Bågskytte.

Upp till toppen
Annons: