Annons:
Läst 2305 ggr
agneta-43
1/27/14, 4:33 PM

Kämpar med bågskyttet

Hej efter lång tids frånvaro, det har hänt en hel del för oss hemma samt i skyttet.

Under sommaren hamnade jag i ett utförsåk hmmm jag föll radikalt och har fått slita och kämpa och fundera kring vad jag gör. Så jag kämpar än med vad och hur, har nu börjat närma mig mitten igen med åtminstone samlade tre pilar. Jösses så jag har spridit mina pil och inte ens varit i närheten av det gul (det i mitten och högsta poäng)

Nu vill jag bli bra (igen) så jag ökade på träningen till vad jag gjorde i början 3-4 gånger i veckan och sätter mål för hur många pil jag ska skjuta per vecka och då inte bara hamra in pil utan skjuta kvalitets pil 🙂

Hoppas hoppas nu för på lördag blir det en resa till Oskarshamn för att skjuta tävling (Blå jungfrupilen) 🙂

Hur går det för er?

Medarbetare på Druid & Shaman 

Annons:
gromar1942
1/27/14, 5:01 PM
#1

Lycka till på tävlingen. Vi får väl en rapport?

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus

agneta-43
1/27/14, 8:00 PM
#2

Tack gromar 🙂 Ja det får jag bjuda på hur det än går när jag skriver om den 🤔 samtidigt tänker jag att det kan vara bra för då får jag ju lite mera tryck på mig ATT kämpa lite extra 😃 lite mer extra än vad jag alltid gör . Jag är så otroligt envis så det bara SKA gå bra till slut, jag har perioder då jag blir så frustrerad och arg att jag säger "jag skiter i det nu, nu lägger jag ner!!!" och jag har sagt "NU lägger jag ut bågen på Blocket!!!" Hahahaha inte en chans att jag skulle göra det utan jag använder orden för att ladda ur den värsta ilskan hahahaha. De på skyttet brukar även säga att jag kommer fixa det då jag är så envis och verkligen kämpar och testar andras råd och förslag för att komma tillrätta med skyttet 🙂

Men jag lovar, hur det än går lägger jag in en rapport hur tävlingen gått 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

[etsan]
1/28/14, 3:06 PM
#3

Lycka till! Som du kanske minns ville jag ju testa Bågskytte och det har jag nu gjort. Underbart kul men, hmm… Väldigt svårt. Värt ett till försök :)

agneta-43
1/28/14, 10:49 PM
#4

Tack etsan 🙂

Jo jag minns 👍 Visst är det kul och det är svårt när du tänker på vad du ska göra, det vi lätt gör är att sätta våra egna krav på oss själva och de kraven kan vi inte alltid nå upp till direkt. 

Jag är en sådan person som det bara fungerade för, jag ville kunna skjuta höga poäng, det fungerade kanonbra och jag satte mina mål att jag var nöjd då jag träffade i gult och rött inget annat och det fungerade en tid. Så var det dags att byta ut lite delar och det blev tyngre saker förändrades och jag ville behålla det jag kunde då det fungerat innan. Plötsligt fungerade inget och mina medskyttar säger idag att det beror på att vi alla kommer till en gräns där vi börjar tänka på vad vi gör och då ställer det till sig. Ja, det har nu gått så att jag försöker släppa mina tankar och "bara" känna vad jag ska göra. Alltså jag tar bort orden jag hade innan och känner dem istället och efter hmm ca 2 veckor tror jag det börjar hända något litet till det positiva 🙂 Det handlar mycket om envishet, inte ge upp inom skyttet som i så mycket annat 🤗 

Så vill du tycker jag du ska ge det ett försök till eller mer 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

agneta-43
2/2/14, 12:02 PM
#5

Nu kommer rapporten från gårdagens tävling i Oskarshamn, Jösses det blev en hårdare kamp än jag någonsin trott. Det räckte inte med att jag skulle kämpa mot alla mina troll i skyttet utan jag blev tvungen även att kämpa mot min fibromyalgi som slog till så hårt att inte ens min tablett tog bort udden av den 🥵

Hur som helst så kämpade jag mig igenom med yrsel som eftersläntare då jag skjutit mina 3 pil och så här blev resultatet på Barebow sidan:

!:a  Mathson Berg Annika   218      236     454

2:a Albertsson Therese      213      220     433

3:a Agneta                        210      218    428

4:a Nilsson Helena             208     200     408

5:a Rehorn susanna           187     190     377

6:a Johansson Carna         143      189     332

                                  Omg, 1        2      slutresultat

Medarbetare på Druid & Shaman 

[etsan]
2/2/14, 1:12 PM
#6

Bra jobbat!

Annons:
agneta-43
2/2/14, 1:20 PM
#7

Tack etsan 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

Kjelle
2/2/14, 2:11 PM
#8

Grattis till en bra tävling trots dåliga förutsättningar.


agneta-43
2/2/14, 2:50 PM
#9

Tack Kjell L 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

Leffe
2/2/14, 3:27 PM
#10
agneta-43
2/2/14, 3:30 PM
#11

Tack LeffeD 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

Upp till toppen
Annons: